Dominican International Congress for the Promotion and Defense of Human Rights

Fr. Juan Ubaldo Lopez Salamanca o.p., Rector of Universidad Santo Tomás – Colombia, attended the Dominican International Congress for the Promotion and Defense of Human Rights, held in Salamanca, Spain, from September 1st through the 5th, 2016. This event was done accordingly with the celebration of the 800 year jubilee of the order of preachers and reflect on how the Dominican Family can renew its mission through the promotion and defense of human rights. They believe the Spirit who has inspired in these common understandings and reflections at this time will empower to shape a new future.

El padre fray Juan Ubaldo Lopez Salamanca o.p, Rector de la Universidad Santo Tomás - Colombia participó en el Congreso Internacional de Dominicos para la Promoción y Defensa de los Derechos Humanos, realizado en la ciudad de Salamanca, España, del 1 al 5 de septiembre de 2016.
Este evento se llevó a cabo en concordancia con la celebración del Jubileo de los 800 años de la Orden de Predicadores.

A continuación encontrará el texto final de este encuentro/ The following is the final text of this event

Texto final/ Final text